Støtt vårt arbeide

Grasrotandelen

Til deg som pleier å spille på lotto og lignende…….

Støtt oss med DIN Grasrotandel!

Gjennom Grasrotandelen fra Norsk Tipping,  kan du støtte oss uten at det koster deg noe! Tilknytt oss som din grasrotmottaker, så mottar vi 5 prosent* av ALT du spiller for. Du betaler ingen ting. Og det går ikke ut over premien din. Du kan tilknytte oss hos en kommisjonær. Ta med deg spillekortet ditt og oppgi organisasjonsnummer 997 234 243, så ordner de resten.

For mer informasjon, gå inn på https://www.norsk-tipping.no/grasrotandelen/#search=Nasjonalforeningen%20Askim%20og%20omegn%20de

*For Multix genereres halvparten av overskuddet til Grasrotandelen.

Grasrotandelen beregnes ikke for Extra og Flax.

Hva gjør vi med disse pengene?

Vi i demensforeningen har mottatt en del penger fra Grasrotandelen. Disse ønsker vi at skal gå ut igjen til de som trenger det. Pengene kan søkes på av dagsentere, omsorgsentere ol. Pengene skal gå til små ting som er av stor betydning for de demente. For eksempel garn, spill, CD-spiller, bidrag til en tur, underholdning osv...
For å søke på disse pengene, send en mail til post@demensforeningeniaskim.info       Skriv en enkel søknad med en god forklaring på hva pengene skal brukes til.

Beklager at jeg ikke har noe godt svar til deg. Og beklager at jeg må svare i tre meldinger. Var ikke plass til flere tegn i hver melding.

Vi har ei i styret som jobber i Spydeberg. Ellers er vi pårørende. Tror dette er noe du bør ta opp med for eksempel virksomhetsleder i din kommune.

Dette kan jeg dessverre ikke svare deg på Bjørg. Det er nok store forskjeller her fra kommune til kommune. Vi i Askim og omegn demensforening er bare frivillige

Hvilke metoder bruker helsevesenet for å gi en dement person sjanse til innsikt i egen situasjon, hvis han ikke selv opplever problemer av den typen som det er