TV-aksjonen 2013

Ingen tid å miste

2014
Sluttresultatet for TV-aksjonen ble enda bedre enn antatt. Det endelige resultatet endte på over 229 millioner kroner.
Midlene skal brukes over en femårsperiode og går til forskning, frivillig aktivitet og informasjon.
På nettsiden til Nasjonalforeningen for folkehelsen kan du lese mer om dette:

2013
TV-aksjonen på NRK går i år til Nasjonalforeningen for folkehelsens arbeid med demens .

Datoen for TV-aksjonen er 20. oktober 2013. Dette er noe vi kommer til å jobbe mye med også lokalt. Slik vil midlene bli brukt:

* Økt åpenhet og forståelse

· *Livskvalitet og deltakelse

· *Forskning som kan bidra til å løse demensgåten

Bøssebærere trengs i alle kommuner. Har du mulighet til å hjelpe til kan du melde deg på ved å gå inn på nettsiden blimed.no. Gå inn på linken ”Bli bøssebærer – registrer deg her” øverst i høyre hjørne. Fyll ut skjema og trykk på «registrer meg som bøssebærer»-knappen. Du er nå registrert som bøssebærer for TV-aksjonen NRK 2013 og vil motta oppmøtested og tid nærmere aksjonsdagen 20. oktober. Fra 16. september kan du også ringe 02025 for å melde deg som bøssebærer.

Fredag 11 oktober kommer det et stykke i ukebladet TARA der to at styremedlemmene i demensforeningen, Mette Nesholen og Nina Nesholen Furuseth, deler sine tanker om det å være døtre til en ung mor med alzheimer. Bladet kan kjøpes i de fleste butikker og kiosker.

Under årets markering av Den Internasjonale Alzheimerdagen på Askim Kino fikk vi inn 6.220 kroner på loddsalg som går til årets TV-aksjon. Tusen takk til alle som kjøpte lodd. I tillegg har vi gitt 10.000 kroner fra Askim og Omegn Demensforening.

Prisen er 200 kroner tilsammen for alle fem kurskveldene. Ikke pr kveld. Nina

Hei,er det 200kr pr gang eller er det 200kr for alle fem møtene av demens kurset som går på fjellheim,takk for svar.