Planlagte møter 2019

Pårørendeskole høsten 2019

Pårørendeskolen er et kurstilbud til deg som har et familiemedlem eller en nær venn med demenssykdom. Gjennom faglige forelesninger og gruppesamtaler får du kunnskap om demens og treffer andre pårørende i samme situasjon. Dette er et samarbeid mellom Askim, Eidsberg og Spydeberg kommune, og Nasjonalforeningen Askim og omegn demensforening. Tilbudet går ut til alle i Indre Østfold.

Kurset holdes på Fjellheim i Spydeberg kommune.

Stasjonsgata 35, 1820 Spydeberg.

5 kvelder kl. 18:00 til 21:00 på følgende tirsdager:

8., 15., 22., 29. oktober og 5. november

Kursavgift kr. 200,- pr deltaker eller kr. 350,- pr familie (inkluderer kursmateriale og enkel servering).

For nærmere opplysninger kontakt:

Tina Hooper - Askim kommune tlf. 40 40 26 88

Anita Torp - Eidsberg kommune tlf. 69 89 87 48

Vibeke Nygaard - Spydeberg kommune tlf. 92 66 81 87

Nina Nesholen - Demensforeningen tlf. 45 60 05 06

For påmelding kontakt:

Servicetorget Spydeberg kommune tlf. 69 68 20 00

Påmeldingsfrist: fredag 20. september 2019

Beklager at jeg ikke har noe godt svar til deg. Og beklager at jeg må svare i tre meldinger. Var ikke plass til flere tegn i hver melding.

Vi har ei i styret som jobber i Spydeberg. Ellers er vi pårørende. Tror dette er noe du bør ta opp med for eksempel virksomhetsleder i din kommune.

Dette kan jeg dessverre ikke svare deg på Bjørg. Det er nok store forskjeller her fra kommune til kommune. Vi i Askim og omegn demensforening er bare frivillige

Hvilke metoder bruker helsevesenet for å gi en dement person sjanse til innsikt i egen situasjon, hvis han ikke selv opplever problemer av den typen som det er